Психологічна підтримка під час війни

« Психологічна підтримка учасників освітнього процесу під час війни»

Сьогодні, коли країна знаходиться у стані війни,  навчальний заклад  для здобувачів освіти є безпечним осередком, який дає змогу отримувати не лише знання, але й психологічну підтримку. Тому для вчителів важливо гнучко підходити до своєї педагогічної роботи й налаштовувати освітній процес таким чином, щоб він був комфортним й для дітей та самих педагогів. Психологічна служба закладу виконує  провідну функцію у підтримці гармонійного позитивного емоційного стану всіх учасників освітнього процесу. Отже, наша служба надає інформацію всіма можливими способами, а саме активно веде сторінку «психологічна підтримка під час війни» на сайті закладу: поради для самопідтримки всім учасникам освітнього процесу: «Бути собі другом», « Почуття та реакції на травматичні події», «Як не стати рабом стресу та напруги?», «Піклуйся про себе», «Як справлятися з перепадами настрою?», «Як уберегти свій психологічний стан під час війни?», «Як підтримати військовослужбовця?»,«Як взаємодіяти з дітьми, якщо один з батьків на фронті?», «Як залишатися в ресурсі під час війни?», «Чого не варто робити під час війни, щоб потім не засмучуватись?», «Як справитися з тривогою перед невідомістю?»;  практичні вправи «Коли відчуття тривоги заважають тобі щось робити», «Як знизити тривожність?», «Техніки для тренування психічної стійкості», « Техніки для подолання стресу 4 стихії», «Як подолати синдром відкладеного життя?», «Покрокова інструкція:перша психологічна допомога людині, яка пережила травматичні події». Також упроваджували кореційну- розвиткову програму «Безпечний простір» за підтримки Центру психічного здоров’я і психосоціального супроводу НаУКМА і представництва ЮНІСЕФ в Україні з метою підвищення стійкості школярів до переживання наслідків стресу після психотравмуючих подій. Нещодавно долучились вчителі початкових класів та наша психологічна служба закладу до навчання за програмою «Покращене навчання BLP» за підтримки Норвезької ради у справах біженців», яка заснована на принципах психосоціальної підтримки, що може бути інтегрована в освітню програму. Метою є швидка стабілізація себе у критичні моменти, ефективні підходи в комунікації, вмінні регулювати свій емоційний стан.

У рамках просвітницьких заходів було проведено психолого-педагогічний семінар для вчителів на тему: «Формування позитивного мислення як важлива умова підвищення стресостійкості і саморегуляції педагогів.» А ще у нашому закладі постійно поновлюється інформація на стенді «Психологічний вісник».

Найбільше уваги приділяємо консультуванню вчителів, дітей та батьків щодо психологічної підтримки в умовах воєнного стану.  Також має місце індивідуальна робота з дітьми  згідно згоди батьків, що спрямована на  напрацювання механізму стресостійкості та швидкого відновлення після стресових ситуацій.                                                                           

Стабілізувати власний емоційний стан в умовах воєнного часу, який супроводжується постійним стресом та отримати практичні інструменти для допомоги учням і батькам – у вчителів є змога пройти курси підвищення кваліфікації з психологічної підтримки в умовах війни. Пропонуємо відвідати освітні платформи: Освіторія  курс «Психологічно-емоційної підтримки для вчителів та шкільних психологів «Розумію»;  Прометеус та ГО «Будуємо Україну разом» курс «Не байдужі: базові емоційні потреби та соціальна взаємодія»; ІМЗО розроблено ряд курсів підвищення кваліфікації відповідної тематики. Серед них: «Перша психологічна допомога учасникам освітнього процесу під час та після завершення воєнних дій», «Важливі навички у періоди стресу», «Психосоціальна підтримка учасників освітнього процесу»; Дія. Освіта курс «Бути поруч:основи психологічної підтримки тим,хто працює з дітьми»; Надія Є! курс «Як допомогти дітям пережити кризу?»; Едера курс « Сміливі навчати. Онлайн курс про вчителювання під час кризи » та інші.